השר אלקין: "אנחנו הכוח הפוליטי היחיד שיכול לחבר את שני הצדדים"

אסתי פלד No Comments on השר אלקין: "אנחנו הכוח הפוליטי היחיד שיכול לחבר את שני הצדדים"

שר השיכון זאב אלקין ב"מהדורה המרכזית": "אין סיבה שנתניהו יצליח להגיע ל-61 בפעם החמישית, ברגע שהוא שוב לא יעבור יהיו פה שינויים. הוא בן אדם שאני מאוד מעריך ותרם לא מעט למדינה, אבל כמו מנהיגים גדולים אחרים, הגיע לסיטואציה שמה שמכתיב את ההחלטות זה השיקולים האישיים"

צילום: פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר השיכון זאב אלקין (כחול לבן-התקווה החדשה), שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. בפתח השיחה הוא התייחס לסקרים ולאיחוד בין כחול לבן לתקווה חדשה. "בינתיים השלם גדול מסך חלקיו. מה שחשוב שהכניסה שלנו למרוץ כרשימה שלישית בגודלה מביא פתרון שלישי והכי סביר לפלונטר הפוליטי".

הוא נשאל מדוע לא שילבו ברשימה את יועז הנדל וצבי האוזר והאם יש לכך קשר לחרם חרדי כזה או אחר: "זה קשור להחלטה שלנו קודם כל לדאוג לחברי הכנסת של תקווה חדשה. הלכנו בקדנציה הזו עם דרך ארץ של הנדל והאוזר והם בחרו לא להיטמע בתקווה חדשה ולהישאר כמפלגה נפרדת. ברגע שהם החליטו את זה ואנחנו חברנו למפלגה אחרת, הם מחוץ לתמונה".

אלקין נשאל האם יסכימו לשבת בממשלה עם נתניהו כשהוא אינו עומד בראשה: "נתניהו לא יכול להיות שר ולכן אי אפשר לשבת איתו אלא רק תחתיו ולזה אנחנו לא מוכנים. את הליכוד מעולם לא פסלנו".

לדבריו "אין סיבה שהוא יצליח להגיע ל-61 בפעם החמישית ואני מעריך שברגע שהוא שוב לא יעבור יהיו פה שינויים. מי שמקשיב למפלגות החרדיות שומע אמירות מהסוג הזה". 

אלקין הוסיף: "אני חושב שהכוח הפוליטי היחיד שיכול היום לחבר מפלגות משני הצדדים הוא כחול לבן-התקווה החדשה. לפיד או נתניהו לא יכולים לעשות את זה. רק הדרך שאנחנו מציעים בזכות האיחוד שלנו".

אלקין התייחס לפסילת נתניהו: "נתניהו בן אדם שאני מאוד מעריך ותרם לא מעט למדינה, אבל כמו שקרה למנהיגים גדולים אחרים, הוא הגיע לסיטואציה שבה מה שמכתיב את ההחלטות זה השיקולים האישיים. ברגע שמנהיג פועל כך הוא לא יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה. בסוף אנחנו חיים בדמוקרטיה, כמובן שאם הוא ידע להביא 61 – הוא יוכל להקים ממשלה ואם לא הוא לא".

הוא שב והדגיש: "ברגע שבלוק נתניהו לא יגיע ל-61 יהיו פה שינויים טקטוניים במערכת הפוליטית. אף אחד לא ירצה ללכת לעוד מערכת הבחירות ובסוף תקום פה ממשלה. אני לא אתפלא אם תמצא חלק מהציבור החרדי רואה ברשימה שלנו פתרון אפשרי להצבעה שלהם".

על המשבר הכלכלי אמר אלקין: "זה קורה בעולם כולו ואפילו בקצב מהיר יותר כשהסיבה לכך היא המלחמה והמשבר העולמי. אנחנו לא אי בודד. אני הופך עולמות כדי לאפשר לזוגות צעירים לקנות דירה במחיר סביר למרות התייקרות".

עוד אמר אלקין: "אנחנו תוך שנה וחצי נייצר פתרון של דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים ל-75 אלף איש. אלה החלטות שכבר התקבלו והבחירות לא יעצרו אותן".



0 תגובות